Nytillskott till koppsamlingen

Efter att länge ha kastat långa blickar efter klassiska kopparna Salix och Eva formgivna av Stig Lindberg är de nu äntligen mina. På Gustavsbergs porslinsfabrik säljs andra hands-sortering av kopparna och vid mitt besök förra helgen hade jag turen att komma över två näst intill felfria exemplar. Dessutom till en spottstyver av vad de vanligtvis kostar. Mmmm. De kommer nu att ingå i min udda samling kaffekoppar som jag berättat om här och här.

 

My new coffecups designed by Stig Lindberg- Salix and EvaFoto: Kvadratsmart

My preciousssssssssss…..

……………..

I recently bought two swedish design classics- the coffecups Salix and Eva by Stig Lindberg. Love them!

Taggad , , , , , ,

3 thoughts on “Nytillskott till koppsamlingen

  1. Hanna skriver:

    Åh, vilka fynd! Båda är galet snygga.

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Vad kul att du också gillar kopparna:) Själv är jag väldigt förtjust i det strama, men ändå lekfulla formspråket.

  3. […] har tidigare bloggat om några av de andra kopparna. De inläggen hittar du här, här, här och […]

Kommentera

