Naturnära ett stenkast från stan

Om ni någon gång hör att jag tagit mitt pick och pack och flyttat till Seattle så kan ni lugnt anta att det är hit jag styrt kosan. Närhet till naturen med utsikt över vatten inom pendlingsavstånd till en större stad. Mmmmm….

Joel Lee och Heather Dwyer hittade den lilla stugan på 62 kvadratmeter i Puget Sound bara en timmes färd från Seattle. Här, intill ett gammalt färjeläge, ligger ett samhälle med mindre hus byggda på pålar för att utnyttja terrängen. Huset var nergånget och behövde en rejäl renovering men den öppna planlösningen som skapats vid en renovering under 50-talet gjorde att hemmet kändes betydligt större än sina kvadratmeter så de slog till.

 

The small village is located at the waterfront.

Vem behöver trädgård när man har altanen med den bästa utsikt man kan tänka sig? Vid högvatten påminner boendet om en husbåt med vattnet kluckande alldeles under trädäcket.

 

Livingroom with furniture from the 50´s

Begränsad budget och en strävan efter att renovera på ett miljömedvetet sätt har gjort att interiören fått växa fram successivt. Och som den har växt! 50-talsälskaren i mig ryser av välbehag när jag kikar in i det här vardagsrummet med en fristående öppenspis i tomatrött från mitt favoritårtionde. Helt fantastiskt! Ni kan läsa mer om boendet och det lilla samhället här och här.

Foton: Small House Style

………………………….

A living close to nature and the see, less than an hours ride from the city pulse of Seattle. Heavenly! I also like the interior from the 50´s and the thoughtful renovation using only ecofriendly and recycled materials.

Taggad , , , , , ,

3 thoughts on “Naturnära ett stenkast från stan

  1. Thorleif Bergström skriver:

    Jag är fascinerad av hur man utnyttjat den klippiga tidvattenstranden. Jag skulle också vilja besöka Pugetsound…

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Thorleif: 🙂

    Mikael: Haha, ska jag tolka det som att du inte är lika imponerad som jag? 😀

Kommentera

