Garagesnyggt

Just nu befinner sig min älskade bil på verkstan där hon förhoppningsvis får en massa kärlek och en service som gör att hon spinner som en katt. Snö, kyla och kallstarter i vinter har tärt hårt på henne och jag suktar mer än någonsin efter ett eget garage. Tyvärr är kötiden till de som finns i grannskapet väldigt långa så jag får ge mig till tåls.

Andra är mer lyckligt lottade. Min läsare Felix hörde av sig och bad om tips på hur man organiserar ett trångt garage på bästa sätt. Jag är ingen expert i ämnet men här kommer i alla fall några tips jag snappat upp när jag googlat runt på nätet;)

 

1) Gör dig av med sånt du inte behöver.

2) Dela in utrymmet i olika zoner utifrån dina behov. Skapa till exempel separata zoner för trädgårdsredskap, verktyg, sportutrustning och så vidare.

3) Utnyttja garagets höjd för förvaring. Stadiga hyllor, krokar och förvaringsbehållare gör det enklare att hålla ordning. Personligen är jag ett stort fan av sådana där hålförsedda väggar där man kan hänga upp verktygen så att de är lättillgängliga och välsorterade.

4) Tänk på att ett garage ska fungera praktiskt. Välj inte de allra ljusaste färgerna till inredningen eftersom de snart ser skitiga ut.

5) Ha en stadig pall tillgänglig så att du enkelt kan ta ner saker från hyllorna.

 

Foton från Country living

…………………………

Some inspiration to help you un-clutter your garage. Some general tips is to go for sturdy storage, divide the area into different zones and gather the items after specifik needs. Avoid too light colours in the garage since they tend to get dirty.

Taggad , ,

Kommentera

