För hem utan hall

Brutalt naket och avklätt. Det blir lätt det första intrycket om man kliver in i ett hem utan någon ordentlig hall. Man behöver på något vis ett litet andrum mellan världen utanför och den man kliver in i. Är utrymmet begränsat kan en enkel, halvhög vägg vara lösningen.

I det här exemplet har väggen försetts med hyllor som både tjänar som förvaringsutrymme och skärmar av resten av rummet från direkt insyn. En både snygg och prisvärd lösning.

 

A partial wall is a smart way to divide a home without a hallway.

Foto: Côté Maison

……………………………..

A partial wall is a smart way to create an entry in an entry-less apartment. In this example the wall is covered with shelves that offers storagespace. At the same time it provides visual intereset and a sense of enclosure when you walk through the door.

Taggad , , , , ,

5 thoughts on “För hem utan hall

  1. Pernilla/ekoenkelt skriver:

    Väldigt smart och OERHÖRT snyggt! En sån liten vägg vill jag kunna klämma in i min hall! 🙂

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Gör det Pernilla, jag gillar verkligen idén! Skicka gärna en bild efteråt och visa hur det blev, alltid kul att se:)

      Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Blev alldeles glad när jag kikade in på den. Du har just fått en till läsare:) Ha det gott!

      • Pernilla/ekoenkelt skriver:

        Önskar att jag kunde, men jag bor dessvärre i studentlägenhet där man inte får göra ett dugg hemma… 😦 Men däremot samlar jag på mig alla bra kvadratsmarta tips inför framtiden! =)

        Tack för fina ord! =)

  2. Frida skriver:

    Smart idé! Håller med dig om att det känns hugget utan ”intro” i hemmet. Hallen är som en mental sluss, lika mycket som en praktisk plats 🙂

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Hej Frida! Vad roligt att du hittat hit:) Just hallar tycker jag är jättespännande, de ger ju en föraning om vad man kan vänta sig av resten av hemmet.

Kommentera

