Fyndat på bokrean

Dags att renovera: var rädd om detaljernaIdag startade årets bokrea. Tvärtemot mitt vanliga jag hade jag den här gången en ganska avslappnad inställning till det hela. Tidigare år har jag hängt på låset mitt i natten, varit en av de första kunderna in på morgonen och lusläst reakatalogerna långt i förväg. För att inte tala om alla de reaveckor som jag jobbat i bokhandel och lagt undan travar med förhandsbeställningar åt olika kunder.

Den här gången knatade jag dit efter jobbet och letade lugnt upp några böcker jag ville ha och köpte dem. Ganska skönt, faktiskt. Däremot räknar jag med att gå åtminstone ett par vändor till innan jippot är över. Det finns ju så många böcker jag vill läsa.

Hur som helst; hittills har bara en inredningsbok fått följa med mig hem. Men vilken bok! Dags att renovera: var rädd om detaljerna av Lena Sjöström Larsson och Kerstin Wergeni-Wasberg är fylld med förtjusande bilder på gamla hus och härliga inredningsdetaljer. Den tar bland annat upp tidstypiska detaljer från olika epoker och visar många exempel på fina detaler som bevarar husens tidsfärg och karaktär. Jag ser verkligen fram emot att få fördjupa mig i den. Visserligen har jag inget direkt renoveringsbehov just nu, men räknar kallt med att få ett så småningom. Då lär den här boken komma väl till pass! Tills dess nöjer jag mig med att drömma…

………………………….

A nice book about homerenovation without taking away the soul of the house.

Taggad , , ,

Kommentera

