Gult-fint eller fult?

Smutsgul tapet och matchande kuddar ger liv åt det i övrigt vita rummet. Gult är fult, det fick man lära sig redan i barnramsorna. Men stämmer det verkligen? Nej, inte om ni frågar mig. Just nu dras jag mot gult likt en fluga mot en sockerbit.

Kanske beror det på att jag under lång tid knappt haft något guld alls hemma, men nu känns färgen verkligen dynamisk och spännande. Ett helgult rum kan visserligen fortfarande kännas lite överväldigande, men välvalda detaljer i den klara färgen fungerar som ett riktiga lyckopiller.

Färgen är också så självklar i sig själv att den inte behöver matcha inredningen i övrigt. Kasta in en detalj eller två i ett i övrigt färgmatchat rum och se vad som händer. Jag har samlat några bilder här intill som jag hoppas ska inspirera. Har du någon fin gulfärgad detalj i ditt hem? Maila gärna en bild till kvadratsmart@gmail.com

 

Gult i ett kombinerat sov- och arbetsrum.

ahera

Gladgula dörrar.

agerghawerrha

En gul hylla.

ageryhae

Taggad ,

Kommentera

