En detalj hemma

Jag hade nyligen turen att få bläddra i härligt inspirerande inredningsboken Detaljer hemma av Annika Huett och Ulf Huett Nilsson. Boken innehåller väldigt lite text men desto mer ögongodis i form av bilder på spännande och annorlunda inredningsdetaljer som gör hemmet personligt och annorlunda. Det inspirerade mig att börja visa upp detaljer från mitt eget hem. Så: säg hej till Pedro!

 

Pedro- en kär ägodel och souvenir.

Pedro är en porslinsstaty i form av en groda som jag köpte med mig som en souvenir från ABC-öarna. Otaktiskt nog inhandlade jag honom redan på den första ön och sedan fick han följa med på flera flygfärder innan han kunde landa i mitt hem. Det är flera år sedan nu och jag blir fortfarande lika glad varje gång jag ser honom. 

 

Grodan kan även hängas upp på väggen.

Det fina med statyn är att den både kan placeras på en hylla eller hängas upp på väggen. En snillrik upphängningsanordning finns nämligen dold i den utsträckta foten. Pedro (som för övrigt fått namnet av sin tillverkare och inte av mig) är helt klart en av mina käraste ägodelar. Vad tycker du mest om i ditt hem? Skriv gärna och berätta.

Taggad , ,

2 thoughts on “En detalj hemma

  1. Kajsa skriver:

    En riktig glad snygging.🙂
    Jag har så mycket prylar som jag älskar hemma, det går ju inte bara att säga en!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Kul att du gillade grodan. Måste säga att det låter som att du har valt att omge dig med helt rätt saker om du har svårt att välja någon favorit!

Kommentera

