Japan here I come!

Tokyo- here I come!När du läser det här sitter jag redan på ett plan på väg till andra sidan jordklotet. Det är dags att förverkliga en gammal dröm. 

Ända sedan jag var liten har jag drömt om att se sumobrottning på plats i Japan. Hela sumokulturen är otroligt mäktig, att se kolosser på flera hundra kilo drabba samman i en dammig ring inför ivriga åskådare. Jag vill vara där. Känna stämningen, höra hejaropen. Jag antar att det är ett något annorlunda livsmål för en skandinavisk tjej med en matchvikt på dryga 50 kilo, men inte desto mindre är jag eld och lågor nu när det faktiskt ska bli av.

På köpet får jag ta del av den fantastiska japanska kulturen i Tokyo där jag ska semestra med några vänner. Jag ska frossa i mangaserier, titta på asiatisk konst och ta fåniga fotografier i sådana där fotokurer jag sett på tv, äta ris så att det står ut genom öronen och gå lös med min kamera.

Efter Tokyo blir det en vecka på Filippinerna där jag ska hälsa på en kär vän som jag inte sett på flera år. Längtar! Vistelsen ska inledas med en festival och sedan är tanken att det ska bli sol, bad och spa. 

Jag checkar alltså ut från verkligheten ett tag och unnar mig en rejäl semester fjärran från jobb och blogg. Jag har förtidsinställt några inlägg, men vill förvarna er om att det kommer att vara ovanligt lugnt här på bloggen under de närmaste två och en halv veckorna. Då kommer jag tillbaka med nyladdade batterier och en massa spännande bilder från Japan. För ni vet väl att japanerna är fenor på compact living?! Ha det toppen så länge!

Kram!

I Tokyo ska jag titta på sumo.

3 thoughts on “Japan here I come!

  1. Anki skriver:

    Trevlig resa! Tokyo är ett av mina drömresemål!

  2. Micke skriver:

    You go, girl!

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Stort tack för det! Det blev verkligen en toppenresa!

Kommentera

