Maxad ministudio

Den här studion är bland det mest välplanerade jag har sett sedan jag började blogga om små boenden. Trots att studion bara är 46 kvadratmeter stor finns det ett rejält sovloft, mängder av förvaring, en generöst tilltagen vardagsrumsdel, ett välutrustat kök… Ja, you name it. Allt finns där.

Studion är ritad av JDA Architects som verkligen vinnlagt sig om att skapa generöst med förvaringsmöjligheter. Det här är faktiskt ett av ytterst få tillfällen där jag skulle säga att man tagit förvaringen på lite för stort allvar. Den är ju överallt! Personligen skulle jag ha skippat en del skåp och garderober för att skapa mer luft. 

 

Ett sängloft med massiv trappa.

En rejäl trappa med inbyggd förvaring leder upp till sovloftet.

Från sängloftet har man översikt över sällskapsdelen av lägenheten.

Från sängloftet har man översikt över sällskapsdelen av lägenheten. Lägg märke till väggen till vänster som är täckt av förvaring. 

I trappstegen finns infällda lådor för klädförvaring.

Det finns gott om förvaring kring arbetsplatsen som placerats vid fönstret.

Arbetsplatsen har placerats intill fönstret för att maximera ljuset på arbetsytan.

Studion har ett väl utrustat arbetskök.

Studion har ett väl utrustat arbetskök. Själv har jag svårt att bestämma mig för vad jag tycker om allt trä i lägenheten. Vad säger ni: hiss eller diss?

Planskiss över studion.

Foton: JDA Architects.

Taggad , , , , ,

5 thoughts on “Maxad ministudio

  1. Robban skriver:

    Wow snacka om att maximera utrymmet. Smart att ta tillvara takhöjden i hela lägenheten.

    Mvh Robban

  2. Ann skriver:

    Här skulle jag gärna bo! Tycker den maxade förvaringen vore toppen, men har svårt för blandade träslag. Diss på det sistnämnda alltså 🙂

    Älskar bloggnamnet!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Kul att du gillar studion och bloggnamnet! Själv är jag lite kluven till det där med blandade träslag. Tidigare hade jag nolltolerans mot det, men numera kan jag nästan tycka att det blir lite för matchat om allt är enhetligt. I det här fallet tycker jag faktiskt att det funkar, men smaken är delad:D

Kommentera

