Färgsprakande klappar

För ett tag sedan bloggade finaste Maria om multibegåvade Jonathan Adler. Sedan dess har jag varit riktigt nyfiken på några av böckerna hon tipsade om. Jag menar- en inredare som kallar sin stil Happy chic och frossar i färger måste jag nästan tycka om. Döm därför om min förtjusning när två av hans böcker dök upp i mina paket på julafton. 

 

Böcker av Jonathan Adler.

Collage: Husligheter

Jag blev inte besviken. Böckerna formligen svämmar över av inspirerande bilder i läckra färger. Dessutom innehåller de mängder av tips på hur man går till väga för att skapa en personlig och färgrik hemmiljö utan att den känns för överväldigande. Gillar du inredning med glimten i ögat kan jag varmt rekommendera böckerna.

 

Ett kök som inretts av Jonathan Adler

Några axplock från interiörer av Jonathan Adler. Fräscht, krispigt och färgglatt på en och samma gång. 

 

Sovrum á la Jonathan Adler.

Orange är en färg som Adler gärna använder sig av. 

 

Adlers favoritfärg orange återkommer ofta i hans inredningar.

Taggad , ,

Kommentera

