Se upp! (eller akta huvudet)

När man surfar efter compact living-lösningar snubblar man då och då över ganska tveksamma uppfinningar. En av dem är The BedUp från franska Decadrages. Idén är i teorin bra- man ska hissa upp sängen under taket när den inte används så att man får plats att möblera under den dagtid. Lite som ett sängloft, fast mindre platskrävande. Den kan också sänkas till valfri höjd eller hissas upp så att den försvinner in i taket. Låter bra på papperet, men jag är inte alls förtjust i The BedUp.

Det finns två anledningar. Till att börja med skulle jag inte lita på att den verkligen höll sig uppe utan skulle vara konstant orolig för att hela härligheten skulle trilla ner i huvudet på mig medan jag tittade på tv. För den andra är den ful. Både i uppfällt och nerfällt läge. Jag kan bara hoppas att någon annan kommer på en bättre stilistik utformning. Och en upphängningsanordning som ser mer förtroendeingivande ut…

 

Hiss eller diss? BedUp hissas upp under taket när den inte används. Foto: Decadrages. 

Taggad , , ,

Kommentera

