Mismatchat med fingertoppskänsla

Eftersom jag sett hur köket såg ut innan det renoverades så vet jag att det renoverats med stor eftertanke och omsorg, men det märks inte. Ägarens fingertoppskänsla för att mismatcha inredningsdetaljer har skapat en avslappnad och välkomnande atmosfär som ger illusionen av att ha vuxit fram som av en tillfällighet. Fler bilder av omvandlingen hittar ni på bloggen House of obsession.

 

Smart förvaring i köket.

Vem hade kunnat tro att gamla skolsalsstolar kunde se så fräcka ut i ett kök? Ett solklart exempel på något som vinner på att lyftas ur sitt sammanhang och in i ett annat. Notera också den smarta förvaringen av koppar under hyllan-perfekt för den som har trångt i skåpen. 

 

Varför inte skriva upp favoritrecepten på väggen?

Varför inte skriva upp favoritrecepten på väggen? Genom att måla en stor del av väggen med griffelfärg har lägenhetsinnehavaren både skapat ett roligt blickfång och en plats att skriva upp favoritrecepten på.

 

Finfin förvaringshörna i köket.

Finfin förvaringshörna i kökshörnet. En magnetlist på väggen är ett utrymmessnålt sätt att hålla ordning på knivarna samtidigt som de är lättillgängliga för kocken. En annan fördel är att de inte blir slöa lika snabbt som om de förvarades löst i en låda.

Samtliga bilder från House of obsession.

Taggad , , ,

4 thoughts on “Mismatchat med fingertoppskänsla

  1. Sara skriver:

    Din blogg är så bra, därför är det tråkigt när man måste lämna din sida när du lägger upp länkar istället för att det öppnas ett nytt fönster.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hej Sara!

      Vad roligt att höra att du vill stanna kvar på sidan även när du kollar in länkarna, det vill förstås jag också att du ska göra:) Just nu har jag en del problem med underhållet av bloggen på grund av uppkopplingen from hell, men jag ska försöka fixa det där så snart som möjligt. Tack för bra tips och de vänliga orden om bloggen!

  2. Erna skriver:

    Vilket mysigt kök, svårt att tro att det är en gammal skolsal. Jag måste nog kolla om jag hittar några sådana stolar på loppis .
    Din blogg är så bra!!

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Erna: Nja, det var faktiskt ett kök även innan men i en helt annan tappning. Jag kanske uttryckte mig oklart, men det är bara stolarna som är i skolsalsstuk. Riktigt läckert! Vad roligt att du gillar bloggen:)

Kommentera

