Sängloft i hallen

Åh, vad jag skulle önska att jag fick se det här sängloftet färdigfixat med påmålad färg, ditlagda sängkläder och utbytt taklampa! För visst är idén att utnyttja hallen till sovloft alldeles strålande?! Hade man dessutom fällt in spotlights i sängloftets undersida hade det blivit riktigt snyggt. Tyvärr har jag inte hittat någon bild på slutresultatet, så vi får försöka föreställa oss det. Men grunden är ju väl värd att kopiera!

Varför inte utnyttja överflödigt utrymme i hallen till ett sängloft?

Foto: A-Bygg och inredningsteknik

Taggad , , , ,

6 thoughts on “Sängloft i hallen

  1. Malin skriver:

    Ur brandsynpunkt kanske det inte är så bra?
    Men det beror på om det finns någon sorts ventilation där uppe.
    Tänk dig en brand (tex i trapphuset) där röken stiger mot taket, inte så kul att sova däruppe då.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hm, det har jag faktiskt inte tänkt på. Förhoppningsvis har de som byggde loftet gjort det och fixat ventilationen.

  2. Karolina skriver:

    jag ser … förlåt … HÖR framför mig ljudet från trapphuset. Speciellt om det inte är våning högst upp. Det ser nämligen ut att vara ett av de där trapphusen som ekar ordentligt. Men vad vet jag …. Idén är trots allt fantastiskt och har man en liten etta som jag har och inte högt till tak … jag då blir man avundsjuk på de som har möjlighet att ha en loftsäng.

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Sant! Risken finns. Många gånger är det så att om man löser ett problem dyker det upp ett annat som man måste komma till rätta med. I det här fallet går det säkert att ljudisolera så att man inte hör eventuella ljud från trappuppgången så väl. Kanske är ett lämpligt ämne för ett senare blogginlägg?;)

  3. Men om man sover med huvudet in mot rummet kan väl ljudet från trappuppgången knappast bli värre än om man, till exempel, ställer sängen mot en av de väggar rummet som är synliga i bild? Jag tycker det är supersnyggt gjort (gillar oftast inte loftsängar) och skulle också gärna vilja se det färdigmålat och klart!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Måste erkänna att jag inte heller ser det stora problemet med att ha loftet i hallen. Eventuella oljud från trappuppgången går ju att stänga ute med diverse isolering. Personligen tror jag att den låga takhöjden man skulle få i hallen skulle kännas som ett större problem. Risken är ju att det känns ovälkomnande och trångt med så lågt i tak. Förhoppningsvis skulle man kunna råda bot på det genom att installera spotlights i taket och kanske uplights på väggarna.

      Och jag är ju inte heller något direkt fan av loftsängar, men den här tyckte jag var smart!:)

Kommentera

