Fel sak på rätt plats

Jag älskar att bli överraskad. Något av det bästa jag vet är att komma hem till någon som hittat ett nytt sätt att använda en möbel eller sak som ursprungligen var ämnad för ett annat ändamål. Det ger den där högst begärliga ”Åh-fan-faktorn” som jag älskar. Därför blev jag så glad när jag hittade de här bilderna via bloggen Tales of a junkaholic.  Sååå snyggt!

 

Varför inte använda en fin gammal stege som nattduksbord?

Varför inte använda en gammal stege som avställningsplats intill sängen? 


En gammal sockerlåda kan användas som hylla.

Gamla sockerlådor har svårslagen charm. Här har en av dem skolats om till bokhylla. 


En gammal hylla blir en rolig skohylla.

En liten hylla i två plan går lika bra att rada upp skorna på som en traditionell skohylla. Dessutom blir det mer personligt.

Taggad ,

Kommentera

