Bullig och gullig

När mitt gamla monster till dammsugare drog sin sista suck för någon vecka sedan blev jag i smyg lite glad. Inte över att behöva köpa en ny i sig (det finns onekligen rätt många saker jag hellre lägger pengarna på), men över att ha en godtagbar ursäkt att byta ut den. Den gamla tog nämligen alldeles för stor plats i mitt städskåp. 

Planen var att köpa en smidig dammsugare som var så snygg att den kunde stå framme i lägenheten, men så fick jag tips om att en bra Philipsmodell såldes till bra pris. Efter en blick på den var jag fast. Förutom att den är liten och kompakt är den så där bullig och gullig som jag är svag för. Stilsäkert och strömlinjeformat har ofta fått stryka på foten, så också den här gången. Jag och den lilla bulliga gulliga har inlett en het relation- lägenheten har aldrig varit så välstädad och städskåpet aldrig så lätt att hålla ordning i. 

Min nya dammsugare.

Taggad , ,

Kommentera

