Trappsteg till ordning

Med inbyggd förvaring i trappstegen blir det lätt som en plätt att trolla undan småpryttlarna.Den mest tröstlösa hall jag har sett var egentligen inte en hall. En brant trappa som ledde till lägenheten en trappa upp började cirka en meter innanför ytterdörren vilket gav mig känslan av att ramla rakt in i trappen när jag klev in. Lätt klaustrofobiskt och inte alls trevligt, särskilt som hallen i fråga hade väldigt skum belysning.

Sedan dess har jag varit rätt skeptisk till det där med trappor direkt innanför ytterdörren. Tills jag hittade den här bilden via Sandras blogg insåg jag att en brant trappa kan vara en ovärderlig tillgång. Med inbyggda lådor i trappstegen blir det ju lätt som en plätt att stuva undan skor, mössor, vantar och andra småpryttlar som annars får hemmet att se rörigt ut.

 

Fotot kommer från Deputydog.

 

3 thoughts on “Trappsteg till ordning

  1. Erica skriver:

    Vilken smart lösning!!
    Men jag skulle nog vilka ha en klick-funktion (som på vissa köksskåp där man trycker in lätt så öppnas dörren) istället för de små handtagen. Jag skulle garanterat slå i tårna i dem väldigt ofta…

  2. Kajsa skriver:

    Jag har byggt bokhyllor på våra trappstegs baksidor! Vi har en trappa med öppen baksida!

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Erica: Håller med om att de utstickande handtagen inte är någon höjdare, även om risken att slå i dem minskat i och med att de placerats långt ut på sidan av trappstegen. Jag skulle också hellre ha en klick-funktion eller ännu hellre någon form av infällda handtag i trappstegen.

    Kajsa: Kul idé! Kan tänka mig att det ser rätt coolt ut också:)

Kommentera

