Ge gästerna en puff

Ett par goda vänner till mig gifte sig tidigare i höst. Ihållande regnväder och vindbyar satte käppar i hjulet för deras planer på grillparty i trädgården under kvällen. Det inhyrda tältet blåste sönder och det blivande äkta paret fick snabbt som ögat röja ur dubbelgaraget på tomten och Sittpuffar är ett bra sätt att skapa extra sittplatser på. duka långbord där inne istället. Det gjorde ingenting eftersom det nya alternativet blev riktigt lyckat med lövade väggar, ljusslingor på väggarna och finfin dukning. Dessutom gick det jättebra att grilla vid jättegrillen utomhus i alla fall.

Vi gäster fick plocka ihop våra egna grillspett och sköta matlagningen på egen hand. Bordsplaceringen var valfri och folk minglade fritt. DJ Spotify skötte musiken medan vi gäster försåg oss med vin ur tetrapacken och skakade rumpa allt vad vi kunde över betonggolvet. Jag hade en alldeles underbart rolig kväll och det är helt klart ett av de finaste och mest hjärtevarma bröllop jag varit på, mycket på grund av den avslappnade stämningen och enkelt hållna arrangemanget.

Precis så vill jag att de som kommer hem till mig ska känna sig-välkomna och bekväma. Jag vill ha ett tillåtande hem där gästerna känner sig avslappnade och så hemtama att de törs ta för sig själva ur skåpen om de blir sugna på något. Kanske är det därför jag är så förtjust i sittpuffar som extra sittplatser.

Förutom att sittpuffar är både snygga och bekväma så tror jag att de upplevs som mer lediga än stolar och kanske, kanske kan det bidra till att ge festen en bättre start redan från början genom att göra gästerna mer avslappnade. En fördel i det lilla hemmet är att man enkelt kan stuva undan puffarna i en hög i något hörn när de inte används, vilket ger rummet en skön och lite orientalisk känsla. 

Bilden kommer från Boligmagasinet

Kommentera

