Kombimaskin för kokvrån

Har man ont om utrymme finns det allt att vinna på att se över vitvarorna. I kokvrår och små kök kan det ofta bli nödvändigt att utesluta till exempel diskmaskinen på grund av platsbrist, men med rätt utrustning kan man faktiskt få plats med det mesta. Numera finns både spisar och diskmaskiner i olika bredder, vilket kan spara de nödvändiga sista centimetrarna. Själv är jag särskilt förtjust i kombimaskinerna som börjat dyka upp på marknaden.

Företaget Hoover Candy har till exempel tagit fram en lösning som gör att spis och diskmaskin ryms i ett och samma utrymme. Spisen är normalbreda 60 centimeter, men har å andra sidan plats för fyra kokzoner, en ugn som rymmer 39 liter och en diskmaskin med plats för sex kuvert. Mera sånt tack!

Candy Trio- en kombinerad spis och diskmaskin för det lilla köket.Candy Trio- en kombinerad spis och diskmaskin som lämpar sig för det lilla köket.

7 thoughts on “Kombimaskin för kokvrån

  1. Precis vad vi hade behövt i vårt lilla kök! Grämer mig att det är för sent att ångra sig nu när det extra smala spisen är köpt och diskmaskinen bortprioriterad. Men, men, en riktigt bra idé är det!

  2. Kajsa skriver:

    Har du sett någon kombinerad micro och spis?

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Emma: Synd att ni missade kombispisen, men det är ju toppen att ni hittat en extra smal spis som tar mindre plats!

    Kajsa: Det finns en uppsjö av spisar som kombinerar micro och spis. Jag skriver ett separat inlägg om det.

  4. Erica skriver:

    I min lägenhet har jag en kombinerad micro och fläkt. (Han som bodde där innan hade kylskåp (ej frys), spis (ej ugn) och micro…ungkarl??). Microfläkten fanns på IKEA innan men nu verkar de ha tagit bort den ur sortimentet.

  5. mivan skriver:

    Hoover Candy; då vill jag ha en tredelad, med inbyggd dammsugare oxå!

  6. […] Kombimaskin för kokvrån14 September 2010 – koolt och smidigt. […]

  7. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Erica: Ha ha! Ja, visst kan man bli förvånad över boenden ibland? Själv kollade jag en gång på en möblerad liten vindskupa som jag hade funderingar på att hyra. Det var dock innan jag upptäckte att det varken fanns ugn, fläkt eller diskho. Tanken var att jag skulle diska i badkaret ute i korridoren. Urk. Behöver jag säga att jag aldrig hyrde stället?

    Kul kombo med fläkt och micro, lite annorlunda!

    Mivan: Ha ha, just den varianten har jag aldrig sett:D

Kommentera

