Vaskluster

En vas med plats för flera blommorFoto: Kvadratsmart

”Vad sjutton är det där för något?”, utbrast säljaren i loppisbutiken när jag ville köpa det här klustret av små plastvaser av honom. Det ser onekligen helt crazy ut och måste hanteras med viss varsamhet då det går att plocka isär i sina beståndsdelar. Men det retar mitt öga på ett så tilltalande sätt att jag blev tvungen att öppna plånboken. Tanken är att jag ska peta ner en liten blomma i varje vas när de slokar för mycket för att stå upprätt på längre skaft i en större vas. Återstår att se om det blir coolt eller ser fånigt ut. Jag hoppas på det förstnämnda;)

Kommentera

