Mums för blommorna

Mina pelargoner mår kalas efter några kaffekopparFoto: Kvadratsmart

Kommer ni ihåg pelargonerna som höll på att stryka med under min semester? De spritter av liv sedan jag börjat ge dem lite stärkande kaffesump emellanåt. Låter helt galet, men de suger åt sig koffeinet (eller vad det nu är) för glatta livet och växer som aldrig förr. Fantastiskt! Hade jag vetat att sump är smaskens för blommorna skulle jag ha testat det för länge sen. Nu satsar jag på att ge växterna några styrketårer till innan det är dags för vintervilan. Förhoppningsvis klarar de den bättre då. 

One thought on “Mums för blommorna

  1. Erna skriver:

    Mina pelargonier ser ut att ha gjort sitt. Ska absolut prova ditt tips.
    Erna

Kommentera

