Lingonshake eller Kärleksört?

Foto: Kvadratsmart

”Personligt boende börjar vid dörren- ditt visitkort”. Så står det i en av mina inredningsböcker. Jag blir helt galen av att läsa det, eftersom hallen i min hyrestvåa inte alls är något som representerar mig. Den hudfärgade tapeten fanns på plats redan när jag flyttade in och vi kommer inte ett dugg bättre överens nu än vi gjorde då.

Vissa saker kan man lära sig att leva med, resten måste man ändra. Väggarna i hallen tillhör definitivt den senare kategorin.Därför har jag lånat hem färgprover och försöker som bäst komma fram till vilken av de klarlysande färgduttarna jag tycker bäst om.

Jag hade tänkt måla väggarna i en glad, gul färg som lyser upp det mörka utrymmet men har kommit på mig själv med att dras till olika rosa-lila kulörer. Namn som Lingonshake och Kärleksört är ju svåra att motstå:) Har kommit fram till att jag ska köpa en provburk av en gul och en lila-rosa färg. Sedan får jag helt enkelt se vilken som ser bäst ut på väggen. 

2 thoughts on “Lingonshake eller Kärleksört?

  1. Maria skriver:

    Åhå, blir spännande att se hur det ser ut nästa gång jag hälsar på då! Och snygg bild hörru – på dig alltså! =)

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Ha ha, tack:)

Kommentera

