Mönsterfrossa

Jag är svag för gamla tyger. Under loppisbesöken hamstrar jag dem utan att ha någon färdig plan för hur de ska smälta in i inredningen hemma. ”Det löser sig”, brukar jag tänka och glatt betala i kassan. Tyvärr har flera helt ljuvliga tyger blivit liggande i skåpet utan att jag kunnat hitta det rätta användningsområdet för dem. Till viss del beror det på feghet, jag har så svårt för att sätta saxen i ett vackert tyg som jag vet är svårt att få tag i. Därför är jag så glad över att ha hittat några bloggar där innehavarna glatt införlivat retrotygerna i hemmen.

Den här helt fantastiska gardinen bor hemma hos Sara vill fara. Hon har verkligen öga för hur man sätter knorr på hemmet. 

 

Närbild av retrogardinen. Observera den gulliga Adam-figurinen av Lisa Larsson som står i fönstret. Foto: Sara vill fara.


Lotten, som har bloggen Örnnästet, är en fena på att ge loppisfynden en ny klädnad. Särskilt duktig är hon på att använda gamla tyger på nya sätt. Kika in här och låter er inspireras!

………..

Pssst!  Tiden har inte varit på min sida den senaste veckan, det är därför det varit sån stiltje här på bloggen. Ber om ursäkt för det. Jag ska försöka hinna uppdatera lite oftare.

Kommentera

