Dagens bloggtips:50-talsjakten

Jag är ingen materialist. Utom när det kommer till 50-talsdesign. För mig är 50-talet tveklöst det årtionde då formgivningen var mest stilsäker. Jag minns fortfarande första gången jag och en god vän besökte Antik- och kuriosamässan i Stockholm. Det året hade en hel sektion av mässan vigts åt just moderna antikviteter och det ena arrangemanget av möbler och saker var mer aptitretande uppställt än det andra. Vi suckade och stönade över hur otroligt tjusigt allt var och över att vi omöligt kunde köpa med oss allt vi ville hem.

Samma känsla får jag varje gång jag kikar in på bloggen 50-talsjakten. Den är sprängfylld av bilder på saker som är så där galet skitfina att man bara vill ha alltihop hemma hos sig själv. Skribenten Eli Åhman Petersen har dessutom förmågan att nosa reda på de mest fantastiska loppisar och 50-talsfik ni kan tänka er runt om i Sverige och ger mig våldsam lust att ta bilen på långfärd till landets mest avlägsna hörn. Så med risk för att göra er svårt beroende rekommenderar jag er att besöka bloggen:)

 

Samtliga bilder kommer från bloggen 50-talsjakten.

3 thoughts on “Dagens bloggtips:50-talsjakten

  1. Anki skriver:

    Tack för bloggtipset! Jag är också svag för Skandinaviskt 50-tal.

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Anki: Oj oj, då är bloggen verkligen en guldgruva!

    Eli: Tack själv!

Kommentera

