Borta bra…

Jag vill gärna tänka på mig själv som en Marvin Gaye-typ. Rent bokstavligen känna som i låttiteln Wherever I lay my hat (That´s my home). På resande fot har jag inget problem med det. Under längre vistelser utomlands när hela bohaget varit magasinerat hemma i Sverige har jag ofta reflekterat över hur få saker jag egentligen behöver för att känna mig hemma på en plats. Hur lite jag klarar mig med. Och framför allt- hur enkelt det är att leva utan en massa prylar att ta hand om. 

Ändå måste jag erkänna att när jag för några dagar sedan släppte ner väskorna innanför dörren i min egen lägenhet efter att ha varit borta större delen av semestern var det en skön känsla som spred sig i bröstet. Hemma. Jag smakade på ordet. Hemma. There´s no place like home. 

En annan fördel med att jag nu befinner mig på hemmaplan en större del av tiden är att det kommer att bli tätare mellan uppdateringarna här på bloggen:) 

One thought on “Borta bra…

  1. Marie skriver:

    jaaa! många uppdateringar

Kommentera

