Loftsäng? Ja tack!

Plötsligt så händer det! För första gången har jag sett en loftsäng som jag tycker är så snygg att jag verkligen skulle vilja ha den själv. Den här varianten tillkom för att göra plats för familjens bebis och alla nytillkomna barnsaker. Och voila! Helt plötsligt hade familjen en barnhörna med både amningsfåtölj, skötbord och spjälsäng. För att inte tala om föräldrarnas fantastiska sovloft.

De välavvägda proportionerna, materialvalet och sköna järndetaljerna ger mig gåshud av välbehag. Den mjuka nedsänkningen av loftgolvet gör att golvet tycks krama om sängen från sidorna och dessutom kan fungera som nattduksbord. De dolda ljusramperna på sidorna och de inbyggda spotlightsen ovanför sängen gör det lilla loftet riktigt lyxigt. Mmmm, vad snyggt!

Bilden hittade jag hos Tiny-Ass Apartment, som har potential att bli en av mina favoritbloggar. Inte nog med att Simone Chavoor skriver om compact living, hon gör det dessutom med stor humor och finess! Kika gärna in där för mer inspiration. 

3 tankar om “Loftsäng? Ja tack!

  1. Åh shysst! Är inte heller mycket för loftsängar annars! Och tack för tips på en till compact living blogg. Jag har inte lyckats hitta så många som passar mig i stilen men den här kan nog bli en hit!

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Kul att du gillade loftsängen! Håller med om att det är lurigt att hitta riktigt bra bloggar om compact living. Men skam den som ger sig;)

  3. […] Loftsäng? Ja tack! […]

Lämna en kommentar