Min balkong

Jag gillar när inredning får ta sin tid och växa fram. Gör man för mycket på en och samma gång tycker jag att resultatet ofta känns för tillrättalagt och enhetligt i stilen. En stor nackdel med det är också att man har en tendens att tröttna på alltsammans samtidigt. Därför låter jag det gärna ta ett tag innan alla mina prylar hamnar exakt där de ska vara.

Så är också fallet med min balkong. Det är ett pågående projekt, särskilt som jag har lovat mig själv att inte tokshoppa växter och fylla upp varje hörn innan jag ”känt in” balkongen och hur mycket grönska jag hinner sköta om. Så här ser i alla fall min lilla balkong på omkring 1,5 x 2 meter ut just nu:)

Som ni ser odlar jag mest kryddor och pelargoner. Tanken är att det ska bli lite blommor också så småningom. Det senaste tillskottet till min samling av udda kaffekoppar är läckra Röd Aster med glada, röda blommor på. Blir glad varje gång jag ser den!  Annars kan jag verkligen rekommendera att köpa en utemöbel som går att fälla ihop- superpraktiskt när man behöver lite extra plats. 

 

8 thoughts on “Min balkong

  1. Maria skriver:

    Åh, fiiin Aster! Känner att din samling kommer att bli helt fantastisk – är det tre du har nu?

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Jo, jag har samlat på mig tre olika sorters kaffekoppar sedan jag drog igång med projektet. Sedan har jag kvar min gamla enhetliga uppsättning koppar också. Jag gillar ju dem också:)

  3. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Stort tack för tipset, Effy! Det är verkligen suveränt att få tips om smarta compact living-lösningar! Alla idéer och uppslag är hjärtligt välkomna:) Det här tycker jag var så finurlig att jag skriver ett särskilt inlägg om det så att ingen läsare missar det!

  4. Erna skriver:

    Vad trevligt du fått det på balkongen. Du har verkligen fått in mycket på en liten yta, ser fram emot en ”latte” så småningom

  5. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Du är välkommen!:)

  6. […] Efter att länge ha kastat långa blickar efter klassiska kopparna Salix och Eva formgivna av Stig Lindberg är de nu äntligen mina. På Gustavsbergs porslinsfabrik säljs andra hands-sortering av kopparna och vid mitt besök förra helgen hade jag turen att komma över två näst intill felfria exemplar. Dessutom till en spottstyver av vad de vanligtvis kostar. Mmmm. De kommer nu att ingå i min udda samling kaffekoppar som jag berättat om här och här. […]

  7. […] har tidigare bloggat om några av de andra kopparna. De inläggen hittar du här, här, här och […]

Kommentera

