Tips om avskildhet

Igår fyllde jag år så bloggen fick vila. Istället umgicks jag med goda vänner, åt tårta, drack kaffe och skrattade så att tårarna rann nerför kinderna. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som har så fina vänner omkring mig. Jag ska vårda dem ömt. 

Urfina presenter hade de med sig också. Jag fick bland annat mumsiga tesorter, en tjusig pelargon med små, små blomknippen, en härligt inspirerande bok om örter och Ernst Kirschsteigers bok Sommar med Ernst. Den är fullproppad med spännande recept, sköna bilder och gör-det-själv-tips för hemmet. Han visar bland annat hur man kan skärma av sängen genom att ställa fyra vikskärmar vid vardera hörnet av sängen. Ett smart och snyggt sätt att skapa lite avskildhet om man har sängen i ett rum som även ska användas till andra aktiviteter. 

3 thoughts on “Tips om avskildhet

  1. Mikael skriver:

    Ja, vad fint! ta med dig häftpistolen och hammaren och kom hem till mig och bygg vikväggar; jag behöver oxå en present! 🙂

  2. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Haha, nice try! Jag kan låna dig både hammare och häftpistol och hjälpa till vid bygget. Men grovjobbet tror jag bestämt att du får sköta själv:D

  3. Mikael skriver:

    Nu måste jag ringa till Ernst, alltså? 😉

Kommentera

