Balkongglädje

Det är dåligt väder idag. Utanför rutan hopas molnen och regnet öser ner. Mina planer på att plantera kryddor i balkonglådan har fått skjutas upp. Annars fungerar balkongen som ett extrarum så här på sommarhalvåret. Dörren dit är konstant öppen och så fort jag får chansen tar jag med mig en bok och en kopp kaffe och sätter mig där. Härligt!

Det nymornade intresset för odling gör att det kliar i fingrarna på mig när jag besöker handelsträdgårdar och jag suger åt mig balkonginspiration som en svamp. Den här härliga bilden från Alvhems mäkleri hittade jag via bloggen Trendenser.

 

7 thoughts on “Balkongglädje

  1. Nilla skriver:

    Hej! Vilken fin inspirerade blogg du har! Jag har läst tillbaka en lång stund nu. Ha det bra.

  2. Kristina skriver:

    Hej, Vilken trevlig blogg du har (jag hittade dig via Husligheter) och helt passande för mig som enligt svenska normer lever ”trångbodd”. Jag ser fram emot att följa dig framöver.
    Hälsningar Kristina

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Vad roligt att du gillar bloggen! Jag ska göra mitt bästa för att dela med mig av bra tips framöver:)

  3. Hej Maria!
    Jag tror kanske min kommentar försvann… Men jag ville bara tipsa dig om min blogg, jag bor själv på 42m2 med min pojkvän och skriver en hel del om kvadratsmarta lösningar. Gillar din blogg mycket, har letat länge efter något liknande på svenska! Bra jobbat och lycka till!! 🙂
    /Emma

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hej Emma!

      Om du hade lämnat en kommentar tidigare så hade den tyvärr försvunnit. Vad bra att du provade igen, blev så glad när jag fick tipset om din blogg! Du har just fått en ny läsare:)

      • Du är välkommen! Jag kommer helt klart hänga här också! Min länklista fick just en ny rubrik, nämligen compact living, fast än så länge är du ensam under rubriken!
        /Emma

Kommentera

