Broderi=meditation

Just nu mår jag allra bäst när jag får pyssla med händerna. Har till och med chockat mig själv med att börja brodera- för första gången på säkert tio år. Mitt favoritordspråk växer sakta fram med hjälp av korsstygn som ska ramas in och hängas upp på väggen. Och jag gillar det skarpt! Jag finner ett märkligt lugn i handarbete. När det går som bäst kommer jag in ett flow och tankarna blir helt fokuserade på det jag gör här och nu. Fantastiskt! Förhoppningsvis kommer känslan att avspegla sig i resultatet så småningom.

 

2 thoughts on “Broderi=meditation

  1. Maria skriver:

    Du broderar och odlar pelargoner, jag bakar rulltårta (och försöker hålla liv i pelargoner) – jag älskar att vi har blivit miniatyrpensionärer! =D

    Superfin bild för övrigt!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hey, så länge vi inte är det i storformat så är det väl okej:D Tack så mycket för kommentaren om bilden!

Kommentera

