Kaffekvarn på display

En riktigt god latte är åtminstone en av meningarna med livet. Det finns få smakupplevelser som jag uppskattar så mycket. 

Tills för bara några år sen drack jag inte kaffe över huvud taget och det är fortfarande så att det måste vara riktigt vällagat för att jag ska tycka att det är gott. Det har utvecklats till ett stort intresse och jag suger åt mig kaffetips som en svamp.

Nu har jag köpt en kaffekvarn som jag experimenterar med hemma. Än så länge är vi inte riktigt kompisar, men jag hoppas att vi ska komma bättre överens efter att jag plockat fram insektsnycklarna och finjusterat den. En fördel är emellertid att den ser tillräckligt bra ut för att kunna stå framme på bänken utan att jag stör mig på den. Det är också dagens compact living-tips: köp hemelektronik som tål att tittas på då det inte är säkert att det finns plats att gömma undan allt i skåpen. 

Bilden av den fina latten kommer från thatsweird.

 

En glimt av mitt kök

Kommentera

