Snart, snart…

I morgon, den 11 maj, släpps Apartment Therapy´s Big Book of Small, Cool Spaces– en hel bok om compact living! Jag är så till mig att jag knappt vet vart jag ska göra av mig!

Boken innehåller bilder från tidigare vinnare av tävlingen Small Cool, som nu anordnats av tidningen i sex år. Tävlingen har fem olika tävlingsklasser- teeny tiny (där bostäderna är 37 kvm eller mindre), tiny (37-52 kvm), little (56-74 kvm) small (74 kvm-93 kvm) och international (mindre än 93 kvm). Det ska bli spännande att se de olika lösningarna. Här kan du provläsa ett utdrag ur boken och lite om författaren Maxwell Gillingham-Ryan.

Stort tack till Köpstoppsbloggen för tipset!

Min personliga favorit i årets internationella kategori är den här fantastiska lägenheten på omkring 60 kvm i kanadensiska Winnipeg, Manitoba. Här bor Matt & Jac i ett hundra år gammalt drömhus med hög takhöjd och avundsvärt djupa fönstersmygar. Se och njut…

 

 

 

 

Foton: Apartment Therapy

Kommentera

