Hur ska det gå?

För ett tag sen damp det ner ett litet paket i min brevlåda. Härliga Karin hade paketerat några sticklingar från sin Madame Salleron-pelargon och skickat till mig. Å, vad härligt det är att få en sådan överraskning! De stackars sticklingarna hade blivit lite tilltufsade och torra under resan, så jag försökte vätska på dem genom att sänka ner dem i ett vattenglas några dagar. Nu har jag planterat dem och hoppas att de ska slå rot.

Eftersom jag inte direkt är känd för att ha gröna fingrar så håller jag på att förläsa mig på information om pelargonskötsel, ha ha! Förhoppningen är att de ska leva och frodas om jag lyckas med konststycket att hålla jorden ”fuktig men inte blöt” och låta den torka ut mellan vattningarna. Tänkte låta er läsare följa hur det går. Så här såg två av sticklingarna ut idag. Håll tummarna för att de ska trivas hos mig!

 

2 thoughts on “Hur ska det gå?

  1. Maria Soxbo skriver:

    Tjusigt! Mamma påstår att det är svårt att ha ihjäl pelargoner, men det är ju lätt för henne att säga som är född med gröna fingrar. Menmen, nu har jag samlat in lite extra skötselråd från henne, så nu har den tjusiga Mårbackan jag fick av dig skapliga chanser i alla fall… =)

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Åh, du får gärna dela med dig av tipsen du fick! Låter som att Mårbackan fått ett bra hem:)

Kommentera

