Med blå accenter

Av en händelse hittade jag det här härliga hemmet från Hus & Hem på nätet. Det har inte publicerats i något av de nyare numren, men jag tycker att det är så fint att det förtjänar att lyftas fram på nytt! I vanliga fall brukar jag tycka att blått är en väl kall färg att använda i inredningssammanhang, åtminstone i vardagsrummet. Här tycker jag emellertid att det ger rummet en annorlunda twist. Jag gillar också hur man har låtit färgen fungera som en sammanhållande länk mellan lägenhetens olika rum.

Observera alla roliga detaljer som tavelarrangemanget ovanför soffan, det målade pelarbordet och förvaringen av en silverbricka på soffbordets underrede. 

 

Utrymmet i hörnet utnyttjas genom att man satt upp bokhyllor på enkla konsoller. Det gamla avlutade skåpet och de gamla jordgloberna sticker ut tack vare att allt annat är så välmatchat.

 

I sovhörnan har golvet målats vitt för att göra rummet ljusare. Även här finns blå accenter. 

Tavlor behöver inte spikas upp på väggen för att bli ett intressant blickfång. I matrummet har en grupp bilder istället lutats mot väggen och tillåtits överlappa varandra. 

4 thoughts on “Med blå accenter

  1. Vella skriver:

    Åhh!!
    Jag gillade tavelväggen alldeles speciellt. Jag är inte heller något fan av blått egentligen men detta var snajsigt värre =)
    Kram /Karin

  2. Micke skriver:

    Sköna, blå detaljer!
    Den vita inredningen kontrasterar och förstärker den blå känslan!

  3. Maria skriver:

    Vitriner är för övrigt underskattat, jag har insett att mitt hem inte är komplett förrän jag skaffat ett vitrinskåp. Att jag inte vet hur det ska se ut och inte heller har plats för det är väl bagateller. =)

    Tack för igår!

  4. Kvadratsmart-Maria skriver:

    Haha, låt inte sådana små detaljer stoppa dig;) Skämt å sido så är jag också väldigt förtjust i vitrinskåp!

    Tack själv för igår, alltid lika kul att träffas!

Kommentera

