Osynlig hylla för bokälskare

Igår startade bokrean. Jag var på plats redan tidigt för att bunkra upp. Jag älskar böcker- både att läsa dem och att omge mig med dem. Tyvärr kräver böcker plats och i ett boende på liten yta krävs det en hel del finurlighet för att få plats med alla.

Ett av de bästa sätten att förvara böcker utan att de slukar värdefull yta är att sätta upp en lång hylla strax under taket. Den sväljer många böcker och uppfattas nästan som osynlig då få människor riktar blicken så högt upp.

Fotot är taget av Moa Karlberg.

2 thoughts on “Osynlig hylla för bokälskare

  1. Micke skriver:

    Förlåt, men!
    Nej, det där med tryckta, dammiga böcker är bara sentimental drivved!
    Ge mig en Ipad, vilken dag som helst!
    Den kan jag stoppa i axelväskan!

    • Kvadratsmart-Maria skriver:

      Hm, tänk vad man kan tycka olika! Visst är en Ipad mindre utrymmeskrävande, men den tillför ju inte alls samma myskänsla till hemmet som böcker gör. Dessutom läser jag hellre böcker på papper än digitalt.

Kommentera

