Kyligt mässbesök

I helgen trotsade jag och en god vän isande vindar och Stockholms krånglande kollektivtrafik och åkte till Antikmässan i Älvsjö. Eftersom jag är förtjust i design från 30- till 60-talet brukar ett besök där ge massor med härlig inspiration och generera svår köpvånda när jag inte har råd med allt jag vill ha. Så var det emellertid inte den här gången. Mässan befolkades till största delen av utställare med föremål som var betydligt äldre än de årtionden jag är intresserad av och en stor del av ytan ägnades åt utställningar av olika slag. Trevligt det också, men inte vad jag hade hoppats på.

Jag passade på att komplettera mina tidigare Festivoljusstakar från Iittala med två lite högre i olika höjder. Jag köpte även en av Rörstrands ljuvliga Mon Amie-koppar som jag varit sugen på länge. Planen är att bygga upp en udda uppsättning kaffekoppar så att mina gäster får välja en favorit att dricka ur.

2 thoughts on “Kyligt mässbesök

  1. […] vanligtvis kostar. Mmmm. De kommer nu att ingå i min udda samling kaffekoppar som jag berättat om här och […]

  2. […] Jag har tidigare bloggat om några av de andra kopparna. De inläggen hittar du här, här, här och här. […]

Kommentera

