Söndagsinspiration signerad Myrica Bergqvist

8 01 2012

Nästa gång jag blir förvirrad över vart jag är på väg med inredningen i min lägenhet ska jag titta på de här bilderna. Det är den här stilen jag gillar bäst. Se och njut!

The livingroom

Vardagsrumsdel med skönt sliten soffa med dito fåtöljer. Jag tycker både om färgsättningen, det avskalade formspråket och den spretiga tavelväggen som ändå på något sätt håller ihop.

Built in shelf

En särskild inbyggd hylla ger samlingen av gamla väckarklockor en hedersplats och rummet ett alternativt blickfång vid sidan av tavelväggen.

The bedroom

Bakom den avskiljande väggen finns sängdelen. Jag gör tummen upp för lösningen att sätta den armförsedda lampan högre än väggen. Det gör rummet mer spännande.

Exciting details in the kitchen.

The kitchen

Även köket är sparsmakat inrett men piggas upp av spännande och färgglada detaljer. Även här har man låtit en vägghängd lampa bidra till ljussättningen, denna gång över köksbordet. Annorlunda och kul! Och själv gläds jag åt att se en tavla av Hans Arnold. Gillar verkligen hans bilder.

Foton ur Residence. Stylist Myrica Bergqvist. Tipstack till Decora tu Alma

…………………..

I´m knocked down by the clever solutions in this home. 

Åtgärder

Information

4 responses

8 01 2012
Lundagård

Mycket snyggt!

9 01 2012
Kvadratsmart-Maria

Ja, visst är det!

9 01 2012
sofia

fint! jag är på jakt efter nån bra rumsavdelare då någon naturlig sovalkov inte finns i min etta. dock får jag inte borra i taket då det är ett gammalt tak med stukatur. har du något smart tips får du hemskt gärna lägga upp det i bloggen! lösningen ovan är ju hur bra som helst, men rädd att det kräver lite för mycket.

9 01 2012
Kvadratsmart-Maria

Hej Sofia!

Jag ska ha det i åtanke och hålla utkik efter fina rumsavdelare att dela med mig av här på bloggen. Tills dess kan jag rekommendera att du kollar in nedanstående inlägg:)

http://kvadratsmart.wordpress.com/2010/12/29/rumsavdelare-av-minnen/

http://kvadratsmart.wordpress.com/2011/10/21/rygg-mot-rygg/

http://kvadratsmart.wordpress.com/2010/03/11/uppat-vaggarna/

http://kvadratsmart.wordpress.com/2011/12/08/5-skarmvaggar/

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 87 andra följare

